Góra grosza dla Wikipedii Prawie cztery miliony dolarów w pół roku zebrali darczyńcy z całego świata dla encyklopedii internetowej Wikipedia. Pieniądze przekazało ponad ćwierć miliona ludzi. Dzięki nim Wikipedia może rozwijać się dalej i pomagać światu każdego dnia. Czytaj więcej ... |
Raport z projektu
 Stowarzyszenie Centrum Wolontariatu w Pionkach „Bez barier, bez stresu - szansa na równośProjekt współfinansowany ze środków Funduszu Inicjatyw Obywatelskich.ć w szkole" Czytaj więcej ... |
Rada miasta wygrała w WSA z burmistrzem W dniu dzisiejszym (10.12.2008r.0 o godz. 13.20 przed Wojewódzkim Sadem Administracyjnym w Radomiu odbyła się rozprawa w sprawie SKARGI Burmistrza Miasta Pionki Pana Romualda Zawodnika na Uchwałę Rady Miasta Pionki z dnia 7 kwietnia 2008r. w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie Miasta Pionki. Czytaj więcej ... 39 opinii |
CHÓR „A VISTA” W FILHARMONII NARODOWEJ Dnia 10 listopada 2008r. - w przededniu 90-tej rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości, w gmachu Filharmonii Narodowej w Warszawie, odbył się uroczysty koncert podsumowujący II edycję Ogólnopolskiego Programu Rozwoju Chórów Szkolnych „Śpiewająca Polska”. Czytaj więcej ... |
Ad vocem „Szanowni Państwo” Długo zbierałem się z napisaniem tych kilku słów odnośnie podziękowań Pana Burmistrza z numeru 18/284/08 „Nad Zagożdżonką”, zastanawiając się „czy warto?” Czytaj więcej ... 45 opinii |
Święto Niepodległości w „ ZIELONYM”. Z okazji 90 rocznicy Święta Niepodlegości z Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2, im. Jędrzeja Śniadeckiego w Pionkach odbyła się 07 listopada 2008 roku patriotyczna uroczystość poświęcona temu wydarzeniu. Czytaj więcej ... |
|
Placówki oświatowe i sportowe
|
|
|
|
|
|
|
|
| Ad vocem „Szanowni Państwo” |
Długo zbierałem się z napisaniem tych kilku słów odnośnie podziękowań Pana Burmistrza z numeru 18/284/08 „Nad Zagożdżonką”, zastanawiając się „czy warto?”
Długo zbierałem się z napisaniem tych kilku słów odnośnie podziękowań Pana Burmistrza z numeru 18/284/08 „Nad Zagożdżonką", zastanawiając się „czy warto?", czy w przypływie Pana „demokratycznych" zasad moja wypowiedź zostanie zaakceptowana jako słowo krytyki i dopuszczona do druku. W odniesieniu do Pana pierwszych już słów, chcę powiedzieć, że również jestem mieszkańcem tego miasta i jestem dumny z tego, że mogłem uczestniczyć w referendum lokalnym, które jest najlepszym instrumentem i najpełniejszym przejawem demokracji i wolności. Demokracji i wolności, o którą walczyło pokolenie naszych ojców i dziadków. Przykre jest to, że w obecnym czasie, kiedy możemy cieszyć się pełnią wolności i demokracji Pan prezentuje poglądy na temat demokracji rodem z Białorusi i czasów PRL-u. Ostatecznie zdecydowałem się na kilka słów polemiki czytając po raz kolejny Pana podziękowania i czując się trochę zaniepokojony i momentami dotknięty Pana słowami. Bo oto okazuje się, że społeczeństwo, które pozostało biernie w domach dobrowolnie rezygnując ze swoich demokratycznych praw wykazało się według Pana zbiorową mądrością. Czym w takim razie według Pana wykazało się ponad 2000 osób, w tym i ja, które uczestniczyło w referendum??? Przeciwstawnym mądrości jest głupota??? Pytam, czy tak???? Dodam jeszcze tylko, że z małym wyjątkiem te ponad 2000 ludzi głosowało za odwołaniem Pana z funkcji Burmistrza, a byli to ludzie o różnych profesjach, różnym wykształceniu (także z tytułami naukowymi) i mniej lub bardziej wyrobionej pozycji społecznej. Wyniki referendum każdy tłumaczy tak jak mu jest wygodniej. Pan uważa zapewne, że te około 14 000 mieszkańców, którzy pozostali 26 października w domach to pańscy zwolennicy. I w tym momencie ma Pan prawo triumfować. Pozwoli Pan, że jednak nie zgodzę się z Panem. Uważam, że jest to zwycięstwo pozorne, gdyż z 2534 mieszkańców, którzy oddali swój głos w referendum tylko 124 to pańscy zwolennicy. I jeżeli każdy z uprawnionych spełnił by swój obywatelski obowiązek, a nade wszystko skorzystał ze swoich demokratycznych przywilejów i oddał swój głos, śmiem twierdzić, że dzisiaj już nie byłby Pan Burmistrzem. Na koniec chciałbym odnieść się do wydarzeń ostatniego czasu w naszym mieście i Pana słów w dwutygodniku „Nad Zagożdżonką" w kontekście wychowania młodzieży, ponieważ sam jestem wychowawcą, a i Pan kilkakrotnie podkreślał ten fakt w odniesieniu do swojej osoby. Jestem instruktorem harcerskim z tego „gorszego", „komunistycznego", „bezbożnego" etc. harcerstwa czyli ZHP, a czego dowód mieliśmy podczas uroczystości pod „Legionówką" w dniu 9 listopada 2008 roku. Pana namawianie do bojkotu jest oczywiście zgodne z prawem, ale jest jakże niewychowawcze względem młodzieży, której uczy się w szkole, na zbiórkach, że trzeba korzystać, że swoich praw, że trzeba głosować bo to nasz obywatelski obowiązek. Trzeba brać odpowiedzialność, za los naszej Ojczyzny, a w tym przypadku naszej „Małej Ojczyzny" Pionek. Z pewnością wykorzystam ten przykład do zobrazowania zagadnienia jak nie powinno się uczyć młodego pokolenia Polaków i jak można wypaczać demokrację. Dumny z tego, że mogłem spełnić swój obywatelski obowiązek Michał Latos
admin, 14-11-2008, odsłon: 1598 |
Komentarze Darek (14-11-2008, 17:57:56) Panie Michale, bardzo Panu dziękuje za napisanie tych kilku słów jako odpowiedź na niezwykle dyletanckie podziękowanie pana Zawodnika zamieszczone w gazecie NZ. Pod Pana słowami podpisuję się w całej rozciągłości. Odpowiadam też na Pana wątpliwości zawarte w pierwszym zdaniu „czy warto”. Warto i to nawet obowiązek.
Dotknął Pan też poniekąd wątek z uroczystości 9 listopada przed pomnikiem i kontrowersyjnego nawiązania przez pana Zawodnika oceny harcerstwa, które Pan reprezentuje.
Jeśli zasłużeni za działalność w ZHR otrzymują krzyże za wpajanie „ideałów przedwojennego harcerstwa”, a ich ideałem na zajmowanym samorządowym stanowisku jest „ideał kłamstwa” wpajany mieszkańcom w tym największej grupie młodych to uroczystość ta była w części profanacją tego święta.
Tak się składa że znam wszystkich funkcyjnych ZHP i to od lat, ale nie znam wśród nich nikogo dla kogo kłamstwo byłoby codziennością i sposobem na życie.
Wiktor_L_ (14-11-2008, 23:24:09) Nie czuje się obywatelem gorszym,drugiej kategorii przez to ze nie posłuchałem "wodza". Wręcz przeciwnie jestem z tego dumny.Z tego ze oddałem głos w referendum.Ludzie którzy nie poszli na referendum nie wykazali sie zbiorową mądrością lecz zbiorowym oślepieniem żeby nie powiedzieć brzydko otumanieniem. A ja nie czuje sie otumaniony. Ani słowami burmistrza ani nauka ZHR.A nawiązując do święta Niepodległości to za "szopek" 9 listopada i wszystkie wypowiedziane słowa powinien sie Pan Burmistrz wstydzić.
maciekk7 (15-11-2008, 16:01:50) Brawo, popieram w 100%. Pan Burmistrz powinien się zastanowić co pisze i mówi. Porównanie ZHP do komunistów było poniżej krytyki. Skłócił miasto, harcerstwo, rodziny. Może dostanie za to kolejny order razem z panem Wyroślakiem.
Marcin_z_Radomia (15-11-2008, 16:14:07) i z PANEM MAJEWSKIM!!!!!! AGENT SB TO "KOMBATANT" A NIE JAKIEŚ KOMUNISTYCZNE OCHYDNE ZHP. Tylko że Światowa Organizacja Skautingu uważa tylko ZHP....
omega (15-11-2008, 17:32:47) Uważam że po tych wystąpieniach Zawodnika harcerze ZHP powinni odpuścić sobie każde przyszłe uroczystości, których organizatorem będzie p. Zawodnik jako burmistrz miasta. Nie można tolerować chamstwa i buty, która tych z ZHR-u aż rozpiera.
Na otwarcie tunelu i drugą rocznicę swojego nędznego urzędowania pan burmistrz powinien przywiesić sobie medal z 1 września za pojednanie i krzyż z 9 listopada za podzielenie harcerstwa w Pionkach.
Marcin_z_Radomia (15-11-2008, 20:10:34) Zgadzam sie z listem pana Michała Latosa jak i wypowiedzia omegi. jest to skandal w zyciu powojennym Pionek. Pierwsze były dzieci z Prochu, teraz przyszła kolej na dzieci z ZHP. Nikczemność Zawodnika przekracza jakie kolwiek granice!!!!! Dla ZHR były darmowe( na koszt miasta) wycieczki za granice , trzytygodniowe obozy za 300 zł (dotacja z miasta) na Litwie, a co dla ZHP i TPD?
trzezwy (15-11-2008, 22:05:42) Przestań się Marcin z Radomia vel Mar.. z Lasek trząść bo Ci ciśnienie skoczy, a przy twojej wadze jest to niebezpieczne.
Proch pognał słusznie bo słyszałem że mieli zakaz. Zakaz był dla całego klubu.
Co się tyczy komunistów ZHP- bardzo nieładnie ze strony człowieka który to pisał. To chyba nie był burmistrz ale każdy wie o kogo chodzi
Marcin_z_Radomia (15-11-2008, 22:39:16) trzezwy...pisz całośc a nie w skrócie Mar...z lasek. Jeśli masz cos do kogos to wal!Kogo znowu chcecie obrazac? Cos i z waga ci sie pomylilo. A co do zakazu...w Polsce byłby to pierwszy przypadek od czasu faszystów, aby nie wpuszczano na treningi dzieci. Mozna zawieszac stadion tylko na czas meczów!!!!!!!!!!!! Treningi moga sie odbywac .!!!!
Gustaff (16-11-2008, 12:02:26) Bez jaj. Takie święte to ZHP nie było przed 89r. Ale inne czasy, inne priorytety. A WOSM i WAGGGS nie przyjęło ZHR do siebie z bardzo prostego powodu. ZHR nie jest dla wszystkich, w przeciwieństwie do ZHP które nie jest dla każdego ;)
maciekk7 (16-11-2008, 12:10:06) Wszyscy wiemy kto to pisał, ale nie wierze że burmistrz nie miał na to wpływu... Umieść ten list na oficjalnej stronie
Michal (16-11-2008, 18:14:36) Co do słów wypowiedzianych w dniu 9 listopada pod "Legionówką" jako instruktor ZHP zamierzam jeszcze się odnieść.Bo albo ktoś nie pamięta, nie chce pamiętać, albo zwyczajnie nie ma pojęcia jak to było wtedy w latach 80-tych naprawdę. Tak się składa,że w wydarzeniach w pionkowskim harcerstwie w tamtym czasie uczestniczyłem i doskonale pamiętam pewne sprawy.
AnnaMaria (16-11-2008, 19:47:18) Panie Gustafie !!! Prosze powiedziec co zarzuca Pan ZHP !! Wielu z nich było nawet internowanych! Tak jak w kazdej organizacj są szuje, tam tez byly! Sa obecnie nawet teraz w ZHR!!!
Gustaff (16-11-2008, 20:25:38) AnnoMario... powiem tylko tyle. Kto ma wiedzieć, to wie.
I bezwzględnie masz rację. Ale to zawsze się znajdzie czarna owca. Tylko niech ona będzie jedna (ta czarna owca) a nie dziesięć, a nie daj Boże jeszcze więcej.
sarna (17-11-2008, 14:28:25) Panie Michale!
Jeśli jest Pan rzeczywiście Michałem a nie np. Stasiem.... to w latach 80-tych był Pan dzieckiem i Pana wiedza pochodzi wyłącznie z opowieści. Nie wiem czy był Pan pod Legionówką ale jedyne słowa jakie zostały tam wypowiedziane i odnosiły się do ZHP brzmiały - cytuję z nagrania "Instruktorzy harcerscy odznaczeni zostali za zasługi na rzecz wychowania młodego pokolenia dla wolnej Polski oraz za działalność na rzecz kształtowania moralności i patriotycznej postawy polskiej młodzieży.
W roku 1983, z ich inicjatywy, powstały w Pionkach pierwsze drużyny harcerskie wychowujące w oparciu o ideały przedwojennego harcerstwa. Młodzież wychowywana była w duchu harcerskiej służby Bogu, Polsce i Bliźnim oraz idei krzewienia patriotyzmu i tradycji narodowej, wbrew sprzeciwom ówczesnych władz ZHP i PZPR".
Niech się Pan dokładnie wczyta w ostatnie zdanie, które z tego co wiem jest fragmentem uzasadnienia Prezydenta RP. Przecież to szczera prawda i w żaden sposób nie odnosi się do obecnego ZHP i jego obecnych władz. Niech Pan więc nie wciąga harcerzy z ZHP w nieistniejący spór.
Pozdrawiam!
Sarna - b.drużynowa ZHP z lat 80-tych
Marcin_z_Radomia (17-11-2008, 14:39:00) sarna...wcos tu nie pasuje ale u Ciebie!!! W stanie wojennym wielu instruktorow ZHP bylo internowanych!!!O tym zapomniano jakos w tym przemowieniu.!! Potwierdzila to nawet w swoim oswiadczeniu Międzynarodowa Organizacja Skautingu uznając jedynie ZHP. To ZHR odciąl sie od wszystkich tych organizacji wprowadzając podzial!!!!!!!!!Widze że to Pani ma luki w pamięci. Sprawa ta najbardziej "zaistniala" na zlocie Skautingu w Polsce!!! ZHR byl zapraszany ale obrazil sie na caly Świat!!!
sarna (17-11-2008, 14:49:27) tyle, że nie było żadnego przemówienia a odczytywany komentarz dotyczył konkretnych odznaczanych osób.
Nie wykluczone, że mam luki w pamięci ale nie przypominam sobie żadnych internowanych instruktorów ZHP. Pamiętam jednak paru sztandarowych działaczy PZPR we władzach ZHP. Chetnie jednak poznam nazwiska tych pionkowskich instruktorów ZHP internowanych w stanie wojennym.
Pozdrowienia dla radomskiego Firleja :-)
Gustaff (17-11-2008, 15:32:35) Marcinie. Z całym szacunkiem dla Twojego \"pieniactwa\" ale nie masz racji z tym odcinaniem się. Przynajmniej nie do końca. Pierwsze i najważniejsze pytanie. Dlaczego ZHR nie jest członkiem WOSM ani WAGGGS? (pomijając wszystko inne, ZHP jest z powrotem w tychże od 1996 roku dopiero - w latach 1949-1996 była malutka przerwa). Wiesz czy nie wiesz?
A po drugie i też ważne. Byłem na Zlocie Skautingu (rozumiem, że chodzi Ci o ten z zeszłego roku?) i nawet ośmielam się twierdzić (pełniłem tam Służbę, nie byłem jako uczestnik, więc jakby miałem \"bliżej\" do przedstawicieli Władzy najróżniejszej), jakoś sobie nie przypominam jakiejkolwiek \"sprawy\" między ZHP a ZHR. Co więcej jestem pewny, że władze ZHR też odwiedziły tą imprezę. I jakoś nikt problemów nie robił. Pewne animozje uwarunkowane są przez inne sprawy o których, wnoszę z Twoich wypowiedzi, nie masz pojęcia. Pionki są chyba tylko jedynym miastem w Polsce gdzie te dwie organizacje nie mogą się dogadać (przynajmniej z mojego punktu widzenia im wyżej - w hierarchii - tym gorzej).
Swoją drogą to też jestem ciekawy, którzy to byli Ci internowani. Proszę, podziel się ze mną swoją wiedzą, może ja o czymś nie wiem?
I udowodnij mi, że nie mam racji. Bo zauważam, że wypowiadasz się na tematy o których nie masz pojęcia. Poczytaj, przemyśl, dwa razy nawet jak będzie trzeba, dopiero napisz. Ale też zastanów się czy Twój post wniesie coś do sprawy oprócz zamieszania Marcinie ;]
1:0 dla mnie ;)
Gustaff (17-11-2008, 16:28:19) Rozumiem, że doszedłeś do takich samych wniosków co i ja.
Cieszę się, że się zgadzamy.
Marcin_z_Radomia (17-11-2008, 16:42:12) Chodzi mi o lata za Prezydentury Lecha Walęsy (gość honorowy zlotu) A co do internowan. Nie znam sytuacji z Pionek. Chodzi mi o teren Śląska (Katowice Chorzów). Tam akurat w tedy przebywalem. Zgadzam sie ze w strukturach ZHP byli dygnitarze PZPR...malo, nawet z ich struktór dostawali mandaty. Faktem jest też, że w wielu wypadkach "dół" nawet nie wiedzial że ma takiego "reprezentanta" Postaram dotrzeć do tych osób , aby pozwoliły mi ujawnić ich nazwiska (internowani) Wiem że jeden nie żyje.
maciekk7 (17-11-2008, 16:47:50) Ok, ale sądzisz że dzieci same się nauczyły tekstów typu:"O komuchy idą" na widok naszego sztandaru ?? Same sobie tego nie wymyśliły, a niestety dobra wola do złagodzenia sporu nie może wypływać z jednej strony...
Gustaff (17-11-2008, 16:58:31) maciekk7, całkowicie się z Tobą zgadzam. Ale jednocześnie dochodzę do przerażającego wniosku, że żeby tak się stało to pokolenie co teraz miesza musiało by odejść... a może raczej zejść...
Gustaff (17-11-2008, 17:00:21) A który to internowany działacz ZHP nie żyje? Wiem, że nie żyje ich wielu co mogli być internowani... ale jakoś sobie z ostatnich 10 lat nie przypominam żadnego.
Marcin_z_Radomia (17-11-2008, 17:18:36) Gustaff piszę o śląsku. Tego terenu nie znam
Gustaff (17-11-2008, 17:30:45) Aaaa... no to o czym mowa ;]
Marcin_z_Radomia (17-11-2008, 17:34:56) Nadmieniałem! Ale nie ma sprawy. Faktem jest że w PIONKACH ekipa "zarządzająca" ZHR-em ...poprostu powinna jak najszybcie zmienic sie. To jest naprawdę szerzenie nienawiści u dzieci!!!. Przypomina to trochę dawne lata ,w jednym z sasiedzkich państw...
Gustaff (17-11-2008, 17:44:28) Widzisz, w swojej karierze harcerskiej miałem także dość bliski kontakt z ZHR. I mimo całego podejścia jednych do drugich. To są po prostu dwa różne spojrzenia na świat, wcale się nie wykluczające, często bardzo uzupełniające się nawzajem. Jest tylko jeden problem, który przeskoczyć mogą tylko najlepsi. Ludzka pamięć i głupota wszechobecna. Ja jako członek ZHP jakoś nie mam problemów żeby rozmawiać z ludźmi z ZHRu, zostawiłem tam wielu znajomych z którymi po dziś dzień utrzymuję kontakt. Tylko jedno zastrzeżenie, to są ludzie młodzi, którzy na pewne rzeczy patrzą inaczej. Bo generalnie robimy to samo, tylko jakby ZHR narzuca istnienie Boga. A ja nie mogę wymagać od moich harcerzy żeby wierzyli w chrześcijańskiego Boga. Tolerancja przede wszystkim. I właśnie dlatego ZHR nie może być członkiem WOSMu ani WAGGGSu. Jak już pisałem wcześniej. ZHR nie jest dla wszystkich, a ZHP nie dla każdego ;) Nie mi oceniać które harcerstwo jest lepsze, chociaż nie ukrywam, że w ZHR nauczyłem się wiele pożytecznych rzeczy. W ZHP przekazuję tą wiedzę innym.
Gustaff (17-11-2008, 17:46:17) Tak się rozpisałem, że nie napisałem najważniejszej rzeczy. Nie wyobrażam sobie żeby obecny Komendant Hufca Harcerzy ZHR szerzył nienawiść do harcerzy ZHP. Znam tego człowieka i cokolwiek o Nim powiedzieć z tym się nie zgodzę. I bronić będę z różnych tylko mi wiadomych powodów :P
Marcin_z_Radomia (17-11-2008, 18:39:56) Gustaff,byc może masz rację co do komendanta...Tylko, że on nie wszędzie jest. Właczenie harcerzy w gierki referendalne uważam jednak..delikatnie mówiąc..nie własciwe. Jak im terz w szkole mozna mówic o odzyskanej wolności i demokracji, patryjotyzmie...?
Gustaff (17-11-2008, 18:46:34) Generalnie harcerstwo z założenia ma być apolityczne. A o jakim włączaniu harcerzy w gierki referendalne mówisz?
Marcin_z_Radomia (17-11-2008, 19:18:37) chodzilo mi o roznoszenie ulotek burmistrza i rozklejanie samoprzylepnych napisów. Ponadto zbieranie z pod drzwi gazetek roznoszonych przez osoby od radnych. Osoby które widzialem wiedzą o czym mowie. Znaczy sie ..młodzi chłopcy. Nie oskarżam ich, ale tych co im kazali. Znam tych chłopców i wiem ze należą do ZHR. Dlatego piszę że są w naszym ZHR również ludzie nieodpowiedzialni. Pisalem w jednym z poprzednich postów że wszędzie znajdą sie szuje. Szkoda że to odbija się na tych, ktorzy dopiero uczą się życia i demokracji. Tak jak to kiedyś robili "nawiedzeni" w dawnym ZHP. Masz racje ze kadra jak najszybciej powinna sie zmieniać na coraz młodszych!!!!
sarna (18-11-2008, 15:56:05) Marcinie "ze Ślązka"!
Mam na Śląsku kolegę, który w stanie wojejjny działał w tamtejszym KIHAM i nie potwierdził Twoich rewelacji - to sprawa pierwsza.
Przypomniały mi się jednak nazwiska dwóch ówczesnych instruktorów ZHP prześladowanych przez komunistyczny Sąd Wojewódzki w Toruniu byli to Leszek Piotrowski i Grzegorz Pękala - obaj za zabójstwo ks. Jerzego Popiełuszki dostali po 25 lat
sarna (18-11-2008, 16:01:10) Oj Marcinie - myślę że posługujesz się oszczerstwem.
napisałeś: "Dla ZHR były darmowe( na koszt miasta) wycieczki za granice , trzytygodniowe obozy za 300 zł (dotacja z miasta) na Litwie, a co dla ZHP i TPD?"
a ja w gaziecie czytam "Na jednym z lokalnych portali internetowych, podpisujący się wyłącznie pseudonimem, internauta pozwolił sobie kilkakrotnie na zaczepliwe, nieprawdziwe i obraźliwe wypowiedzi, które imputowały, że wyprawa odbyła się kosztem bliżej nieokreślonych głodujących pionkowskich dzieci i w podtekście sugerująca, że została sfinansowana ( i to w sposób marnotrawny), z pieniędzy Miasta Pionki. Trzeba być człowiekiem małym i pełnym kompleksów i chorobliwie zazdrosnym, żeby nie próbując dociec prawdy, plątać Bogu ducha winną młodzież w niegodziwe wojenki i używać ciekawego oraz godnego naśladowania przedsięwzięcia harcerzy do atakowania kogokolwiek – w tym przypadku Burmistrza. Prawda natomiast jest prosta i zgoła inna od zaprezentowanej przez internautę.
Cała wyprawa kosztowała 46 725,34 zł, z czego kwota 26 735,34 zł pochodziła z funduszy Szczepu 41PDHiZ i została zarobiona przez harcerki i harcerzy, 10 000 zł stanowiła składka rodziców a pozostałe 10 000 pochodziło z funduszy budżetowych otrzymywanych w konkursach otwartych dla organizacji pożytku publicznego. Wsparcie Miasta Pionki dla tego projektu w ramach funduszy przyznanych z takiego konkursu wyniosło 2881,70 zł"
Czy ta zacytowana na końcu wypowiedź nie dotyczyła czasem Ciebie ?
Zostaw proszę harcerzy z ZHR i z ZHP w spokoju i nie wciągaj ich w Twoje pożałowania godne gierki.... odległe od uczciwości jak stąd do...... np Oleksowa :-) Lub jak wolisz Radomia
Marcin_z_Radomia (18-11-2008, 16:48:02) Swoje wypowiedzi na temat ZHR oparłem na wypowiedziach rodziców tego związku i wpisach na tej stronie Acha. i nie tylko, ale również od "osoby mocno związanej" z ZHR która z radościa sie chwaliła!! Być może celowo zostałem wprowadzony w bład. O ile dobrze pamietam jedną z transmisji posiedzenia Rady, Pani Kopczynska przeczytała kwoty dotacji. Dla ZHR byla to kwota 10 krotnie wyższa niz ta która podajesz! Dla ZHP mial to być to okolo 8 tyś zł. Wiem że bardzo to zdenerwowało Burmistrza!!! I to tyle w temacie dotacji. Nie jest moim najmniejszym zamiarem wprowadzac antagonizmów miedzy ZHP i ZHR. Prowokacje dokonał ktoś inny, a kto? Każdy kto czytał Nad Zagorzdzonką\" ten wie. Acha...Sarna A gdzie należal ks .Sikorski do ZHR czy ZHP. PYTANIE BEZ PODTEKSTÓW!!
Marcin_z_Radomia (18-11-2008, 16:50:08) I najwazniejsze. Jeśli kogoś urazielem swym wpisem bardzo przepraszam. Nie było to moja intencją !!!
Gustaff (18-11-2008, 17:13:50) Jak ks. Sikorski należał do harcerstwa to było tylko ZHP. Ale należał do "Puszczy", czyli późniejszego ZHRu.
Marcin_z_Radomia (18-11-2008, 17:18:25) serdeczne dzieki Gustaff. Wspominam go bardzo serdecznie. Poznałem go w czasie jedej z wizyt po kolendzie - 1983 1985...
Marcin_z_Radomia (18-11-2008, 17:19:22) Acha...byl na czarnej liście bezpieki....No ale to chyba wiadomo
sarna (18-11-2008, 17:44:31) Marcinie!
Czy to czasem, nie Ty wywołałeś kolejny raz na pionki.org temat rzekomego \"skoku na kasę\" przez ZHR
przypomnij sobie wczesniejsze wpisy:
Marcin_z_Radomia (18-10-2008, 09:26:30)
acha!!! A jak ZHR sie zasłuzyl zadłuzeniu miasta!!!!!! To w przyszłym tygodniu!!!! Dowiecie sie panstwo jak oni potrafia sie bawić!!!
Marcin_z_Radomia (18-10-2008, 10:19:03)
.....
Jerzy..za ile np.ZHR jezdzil po EUROPIE na dwutygodniowej wycieczce i skąd mial pieniądze!!!
Jeśli chodzi o dotacje UM, to ja sądzę, że na kazde kwoty trzeba stanąć do konkursu, napisac wniosek/program i nie sądzę aby ZHR był w konkretnych projektach traktowany lepiej niż inne startujące organizacjie w tym ZHP. Nie sądze także aby przy jakimkolwiek konkursie ZHP było traktowane gorzej niż inne organiozacje w tym ZHR. Zapewne w konkretnych konkursach ta czy inna organizacja otrzymuje mniej lub więcej, bo bardzo często pieniądze w projektach dzieli się na \"głowy uczestników\". Stąd na zadania sportowe \"Delfin\" dostanie zawsze mniej niż \"Proch\". jakie były proporcje pomiędzy ZHP, Zawiszakami, ZHR, TPD itede w czasie trawania kadencji obecnego samorządu tego nie wiem ale, mozna to łatwo sprawdzić. Może ktoś z Radnych np. przywołana tu pani Kopczyńska złozy interpelację na piśmie i poprosi o przedstawienie wyliczenia - ile i jakich organizacji, z jaką dekalarowaną ilością osób ubiegało się w konkursach na dofinansowanie wypoczynku letniego? Ile uzyskało dotacje i w jakiej wysokości w latach 2007 i 2008? Ile wynosiła przyznana stawka dzienna na uczestnika dla danej organizacji ?
dobrze, że przepraszasz - to pozwala mi z optymizmem patrzeć w przyszłość
Marcin_z_Radomia (18-11-2008, 18:09:34) Sarna !!! Nie chce znów wkraczac w ten temat bo naprawde jest szeroki. Np. Czy ZHR mial audyt jak wszystkie pozostałe organizacje? I tak mozna bez końca! Zawsze sie cos znajdzie. Łącznie z osobami w komisjach i sposobem ich powoływania!!!! ITD< itd,itd... Wiec dajmy temu spokoj. Pani Kopczyńska uzyskala to właśnie od Skarbnika Miasta! Ja podawałem to, o czym byłem informowany! Sprawa wyjazdu za granice \\\"pływa\\\" po Pionkach juz od wakacji! I powiem Ci, że najwiecej w tej sprawie,dowiedziałem sie od ludzi wlasnie z kręgów z ZHR. Dlatego uważałem je za miarodajne. Uważam temat za zakończony...po co rozpętywać wojnę. Ja przeprosiłem tych , ktorzy poczuli sie obrażeni. Mogę Ci tylko podpowiedziec ..że jedna z tych osób bardzo lubi rozmawiac przez komórkę... Robi to chyba nawet ...Pozdrawiam i życze sukcesów działalności
sarna (18-11-2008, 18:57:21) Marcinie!
Nie wiem o kim piszesz i szczerze mówiąc mało mnie to interesuje.
Co do audytu w ZHR, oraz we wszstkich innych dotowanych przez misto organizacji... hm... Jestem ZA!
Marcin_z_Radomia (18-11-2008, 20:18:37) Miło mi że zgadzamy sie w sprawie audytu. W dwóch organizacjach ponoć sie odbył. W "Prochu" I ZHP. Jesli sie myle co do ZHP możesz mnie poprawic
sarna (19-11-2008, 11:05:29) nie jestem do końca w temacie... może Gustaff wie coś więcej ?
Gustaff (19-11-2008, 15:38:55) Przykro mi, nic nie wiem.
Joanna (28-11-2008, 17:11:50) Komisja Rewizyjna prowadzi kontrolę w interesującym Was temacie. Kontrola dotyczy roku 2007 i 2008. Jak się zakończy chętnie poinformuję Wszystkich o jej wyniku. Audyt był prowadzony w Prochu. W ZHP nie.
W mojej opinii wszystkie organizacje, kluby działające na terenie miasta powinny być traktowane na równi przez władze miasta ( każda przecież kształtuje osobowość młodego człowieka, jego sprawność frizyczną, zainteresowania,wskazuje ważne wartości w życiu i itp...). Czy tak było? Zobaczymy.
marlon (01-12-2008, 00:57:01) Pan burmistrz stwierdził, że referendum to nadużycie demokracji!!! Wiem, że panu burmistrzowi ciężko sie z tym pogodzić ale wybory i referenda to instrumenty dane przez demokracje. Negowanie bezpośredniego wpływu społeczeństwa na władzę w kraju czy mieście jest charakterystyczne dla osób o zapędach dyktatorskich.
|
|
 | Zapraszamy do współpracy! Pokaż swoje zdjęcia i filmy pionkowskim Internautom Wyślij je na adres :foto@pionki.org Z przyjmnością opublikujemy Wasze zdjęcia na stronach naszego serwisu. |
|
|
|
|
|
|
| Czy burmistrz powinien zrezygnować z mandatu ? |
|
Witaj, nie jesteś zalogowany.
Zaloguj się
|
Mariusz Grotkowski Skype: Mariusz.Grotkowski Tel.: 0501-453-129 news@pionki.org numer GG: 2075097 |
Zaprezentuj swoje zdjęcia innym ! |
|