Góra grosza dla Wikipedii Prawie cztery miliony dolarów w pół roku zebrali darczyńcy z całego świata dla encyklopedii internetowej Wikipedia. Pieniądze przekazało ponad ćwierć miliona ludzi. Dzięki nim Wikipedia może rozwijać się dalej i pomagać światu każdego dnia. Czytaj więcej ... |
Raport z projektu
 Stowarzyszenie Centrum Wolontariatu w Pionkach „Bez barier, bez stresu - szansa na równośProjekt współfinansowany ze środków Funduszu Inicjatyw Obywatelskich.ć w szkole" Czytaj więcej ... |
Rada miasta wygrała w WSA z burmistrzem W dniu dzisiejszym (10.12.2008r.0 o godz. 13.20 przed Wojewódzkim Sadem Administracyjnym w Radomiu odbyła się rozprawa w sprawie SKARGI Burmistrza Miasta Pionki Pana Romualda Zawodnika na Uchwałę Rady Miasta Pionki z dnia 7 kwietnia 2008r. w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie Miasta Pionki. Czytaj więcej ... 39 opinii |
CHÓR „A VISTA” W FILHARMONII NARODOWEJ Dnia 10 listopada 2008r. - w przededniu 90-tej rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości, w gmachu Filharmonii Narodowej w Warszawie, odbył się uroczysty koncert podsumowujący II edycję Ogólnopolskiego Programu Rozwoju Chórów Szkolnych „Śpiewająca Polska”. Czytaj więcej ... |
Ad vocem „Szanowni Państwo” Długo zbierałem się z napisaniem tych kilku słów odnośnie podziękowań Pana Burmistrza z numeru 18/284/08 „Nad Zagożdżonką”, zastanawiając się „czy warto?” Czytaj więcej ... 45 opinii |
Święto Niepodległości w „ ZIELONYM”. Z okazji 90 rocznicy Święta Niepodlegości z Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2, im. Jędrzeja Śniadeckiego w Pionkach odbyła się 07 listopada 2008 roku patriotyczna uroczystość poświęcona temu wydarzeniu. Czytaj więcej ... |
|
Placówki oświatowe i sportowe
|
|
|
|
|
|
|
|
| Zerwana umowa na dostawę węgla |
MIasto Pionki ma zaległości wobec dostawcy węgla na kwote ponad 1.6 mln. złotych.Dostawca ten zgodził się również w tym sezonie na dostarczanie węgla do miejskiej ciepłowni pod warunkiem spłacenia poprzedniego długu(całość wynosiła ponad 2.5 miliona złotych).Za dostawy jakie realizował w tym sezonie kazał jednak płacić z wolnej ręki kwotę 500.20 groszy za tonę. Niesety w ostatnich dniach dostawca wycofał się z zawartej umowy podając jako powód brak spłaty zadłużenia miasta wobec niego.Zobowiązał się jednak do tego że bedzie kontunuował minimalne dostawy węgla do dnia kiedy miasto pozyska nowego dostawcę. (I.W)
admin, 06-11-2008, odsłon: 1628 |
Komentarze Edmund (06-11-2008, 13:44:35) Coraz ciekawiej z każdą nową informacją się robi:/Nie dość,że smutno w Pionkach,ponuro,bez większych perspektyw,to jeszcze w domach zimnem powieje.Po prostu aż żal to wszystko komentować.Chociaż te problemy z ciepłem to już od dłuższego czasu trwają i za poprzednich władz zawsze tematem nr.1 przed nadchodzącą zimą był kłopoty z ogrzewaniem.Miesiące i lata mijają a w Pionkach bez zmian niestety.Ciekawe tylko skąd znajdą się pieniądze na uregulowanie tego długu.Może trzeba zaciągnąć kredyt na spłatę kredytu i jak to w Polsce całe życie na kredycie
Darek (06-11-2008, 14:39:18) Pytanie kiedy miasto pozyska nowego dostawcę i po jakiej cenie za tonę węgla?
Marcin_z_Radomia (06-11-2008, 14:53:06) Jest po 700 za tone i pieniązki z ręki do ręki!!!!!!!!!
tom491 (06-11-2008, 19:26:46) oj przydała by się bocznica kolejowa, którą rozebrano i sprzedano
mini_komentator (06-11-2008, 21:22:33) A z tym ogrzewaniem , to też przestańcie wreszcie ludzi straszyć !!! bo jakąś stosujecie politykę polegającą na ciągłym straszeniu ludzi !!!
Dawid_J (06-11-2008, 22:59:33) Mini Komentator kulturalnie Ci powiem ze patrze na zewnętrzny termometr i widze 4 stopnie...dotykam kaloryfera w moim mieszkaniu i stwierdzam że jest ZIMNY !!!!!!!!!!!!!! To samo stwierdzają moi sąsiedzi i inni mieszkańcy Pionek!!!!!!!! Pytam za co ja płace,za co My płacicmy ??????????? za kostnicę w mieszkaniu!!!!?????Pisząc że ktoś straszy ludzi wystawiasz sam siebie na pośmiewisko a tym samym robisz z mieszkańców bez mózgów, Referendum w porównaniu do tego jak się zachowają ludzie kiedy w ich domach nie będzie grzane to pikuś, tak bardzo chcesz zobaczyc na własne oczy " pospolite rusznie " ?????? To oby tak dalej ...
obserwator (07-11-2008, 08:32:51) U mnie też straszny ziąb!!!!!!!!
mini_komentator (07-11-2008, 11:00:22) Dawidzie zgadzam się w tym punkcie gdzie piszesz - za co my płacimy !!!
Prawda jest taka , że my mieszkańcy płacimy za ogrzewanie przez cały rok !!! pomijając to , że są osoby , które nie płacą i też sobie tyłki grzeją !!!
Ale przyjmijmy , że płacimy caly rok !!! i co ??? i nie powinno nas nic więcej obchodzić !!! Płacimy i mamy mieć ciepło !!! tak naprawdę nie powinno nas nawet obchodzić skąd to ciepło się bierze !!!
Zapewnić nam to mają nasi rządzący !! czyli burmistrzowie i Rada Miasta !!! I co ??? burmistrzowie coś w tym kierunku robią , a radni ??? radni straszą ludzi !!! że nie ma węgla , że nie będzie grzane całą zimę , że nie ma dostawcy , że piece to tylko tylko , że kostnica !!!
Jak myślisz ??? czy tak powinno być ??? czy jeżeli to jest nawet prawdą !!! to czy radni powinni nas straszyć ??? bo ja uważam , że powinni zająć się wraz z burmistrzami rozwiązaniem tego problemu !!! i nie obnosić się z nim po całym mieście , tylko działać !!!
My mieszkańcy , żeby żyć wykonujemy inne prace i przychodząc do domu , chcemy odpocząć , zająć się rodziną i nie czuć zagrożenia z żadnej strony !!!
wisienka (07-11-2008, 12:43:06) zgadzam sie z Tobą,ale wczoraj słuchałam nadzwyczajnego posiedzenia Rady i co, znowu jest straszenie,że nie ma węgla i będziemy marznąć,aż tu Pan Burmistrz Śmietanka mówi,że nie prawda proszę dotknąć kaloryfery,są ciepłe "Niby".U mnie w mieszkaniu nie grzeją w nocy były zimne,dopiero nad ranem zaczęły troszkę puszczać ciepło.Nie wyobrażam sobie ,że przyjdzie nam marznąć.Już nie wiem w co wierzyć.Góra mówi,że jest ciepło,a Rada co innego i tym razem zgadzam się z Radą,czego nie robię nigdy.Przeraża mnie jak ludzie kłamią.
obserwator (07-11-2008, 13:10:41) U MINI JEST CIEPŁO!!!!!!!!!!!!!!!
mini_komentator (07-11-2008, 13:15:06) A ja wierzę burmistrzowi !!! Widzisz wisienko szkoda , że zamiast spać , całą noc spędziłaś na macaniu kaloryferów , czy są zimne i o której wreszcie były ciepłe , ale to już twój wybór !!!
Najbardziej na grzaniu w mieście znają się kamil i darek , bo oni tam pracują !!! i któryś z nich wczoraj napisał tutaj , że nie grzeją , bo jest awaria pieca !!! ale tej wypowiedzi nie ma , bo trzeba wszystkich utwierdzić , że nie ma węgla i że p. Smietanka kłamał !!! tak wygląda manipulacja zasobami ludzkimi !!!
Bo innaczej to brzmi że nie ma węgla , a innaczej że jest awaria !!! bo wiadomo , że jak nam się zepsuje samochód , to nawet cysterna benzyny nie spowoduje , że nim pojedziemy !!!
mini_komentator (07-11-2008, 13:15:37) Jak najbardziej obserwatorze !!!
mini_komentator (07-11-2008, 13:17:37) 22,3 na plusie !!! dla mnie wystarczająco !!!
obserwator (07-11-2008, 13:23:15) Wiadomo jest że w budżecie miasta rada przyznała środki w tamtym roku na węgiel i w tym roku też ..Tylko jest pytanie gdzie te pieniądze????...Ale jest wyjście ..Będziemy grzać się w tunelu .....Ide po farelke ,dzieci marzną...
krolewna_sniezka (07-11-2008, 13:43:02) Witam kompletnie nie zgadzam się z opinią, że Rada nic w tym temacie nie robi tylko straszy. Toż to nie zły wilk a mieszkańcy nie czerwony kapturek. Rada przyznała środki na zakup pytanie brzmi gdzie jest kasa? Pieniądze się rozmyły w domach zimno a Urząd organizuje 3 dniowe święta, burmistrz ma czelność wołać o pieniądze na dofinansowanie pomnika. Kochani to jest temat do powtarzania codziennie, może do wielkiego wodza dotrze, najpierw dla ciała a później dla ducha, chyba że odpowie mieszkańcom jak Maria Antonina podczas zamieszek w Paryżu do głodnych ludzi " nie mają chleba niech jedzą ciastka". Słodkie prawda ?
banan (07-11-2008, 13:45:45) A może niech się ktoś weźmie za tych co nie płacą za mieszkania i pieniądze znajdą się na nie jeden sezon. Ja osobiście mam dość płacić za pasożytów.
(wpis nie dotyczy Tych co nie stać na opłaty ale z tego co wiem to około 10% niepłacących)
omega (07-11-2008, 13:48:01) Do wielkiego wodza nie dotrze nic i nikt. Do wielkiego wodza dociera jedynie WIELKI WÓDZ.
mini_komentator (07-11-2008, 13:51:03) królewno !!! to jest właśnie to straszenie !!!
W mieszkaniach ciepło , powyżej 22 stopni , a wy na to tak !!!
obserwator - będziemy grzać się w tunelu....idę po farelkę , dzieci marzną ....
królewna śnieżka - pieniądze się rozmyły w domach zimno ...
Czy w/g was to co piszecie jest wiarygodne i prawdziwe ???
Ktoś kto jest w mieszkaniu i ma ciepło czytając to !!! nie myśli o was dobrze !!! wierzcie mi !!!
krolewna_sniezka (07-11-2008, 13:52:25) Tak a i owszem płacić powinni wzsyscy ale to chyba nie mieszkańcy podpisują umowy na zakup, organizują przetargi i płacą faktury. A problem złej ściągalności czynszów jest problemem ogólnokrajowym natomiast nieróbstwo i nieudolność naszych burmistrzów to stricte nasz problem i powinien być przez nas rozwiązany. Ale może się myle ?
mini_komentator (07-11-2008, 14:03:06) No i widzisz królewno !!! tym wpisem wyraźnie pokazujesz, że solą w twoim oku są burmistrzowie !!! nie ważne , że ludzie nie płacą , że niektórzy z nich są nierobami i wolą na to konto wypić , a my reszta płacimy za nich !!!
To akurat potrafisz zrozumieć , a nawet ładnie wytłumaczyć !!!
A może właśnie przez to miedzy innymi , że ludzie nie płacą jest tak jak jest i nie ma pieniędzy ani Spółdzielnia Mieszkaniowa , ani miasto !!!
banan (07-11-2008, 14:04:38) Nie mylisz się , chociaż obeszłaś go dużym łukiem. Zawsze jak brakuje pieniędzy na coś to są podwyżki a kto za to zapłaci oczywiście my płacący. Co do narzekania na zimno to ja nie narzekam. Kupując mieszkanie w bloku liczyłem się z tym że pewnych rzeczy nie będę miał na zawołanie.
obserwator (07-11-2008, 14:10:02) Musisz mieszkać blisko żródełka ciepła !!!!!!!!!!!!!
Nad ranem było nie ciekawie!!!!!!!!
omega (07-11-2008, 14:11:25) Oczywiście że problem ściągalności to problem ogólnokrajowy. Chcę zwrócić uwagę jak sprytnie odwrócili uwagę od podstawowego problemu w dziedzinie ciepła tj. olbrzymiego zadłużenia za poprzedni okres i niesamowicie wysokich kosztów zakupu obecnie węgla. W tej chwili sukcesem jest to że grzejniki są ledwie ciepłe bo przecież mogą być zimne. I to jest największy sukces decydentów. To że koszty nawet tego lichego grzania są o kilkadziesiąt procent wyższe z tytułu zakupu węgla po 500,20 zł to już nie ma znaczenia. Sukcesem jest również to że na placu znajduje się zapas węgla na dwa dni bo przecież mogłoby by nie być. Podziękujmy więc za to wszystko panu burmistrzowi. To prawdziwy gospodarz, który dba o miasto i jego mieszkańców. Bardzo dziękujemy !!!
Feniks (07-11-2008, 14:15:59) Witam.Jeżeli burmistrz kupi węgiel np.po 700 zł za tonę,to wyobrażcie sobie,jak podrożeje ciepło w naszych domach.Przy kwocie 500 zł za tonę w skali roku to koszt podwyżki od 800 do 1000 zł za mieszkanie ok.55m.Teraz może być zdecydowanie więcej.Mam wrażenie,że może to spotkać się z szerokim protestem społecznym.Ludzie tego nie wytrzymają,a ci,którzy nie poszli do referendum,być może zrozumią, że ich bierność działa na ich szkodę. Prawdę napisała królewna snieżka,że przyczyną takiej sytuacji może być nieudolność burmistrzów.
Feniks (07-11-2008, 14:20:46) Teraz,żeby odwrócić uwagę od sprawy ciepła,zablokowanego przez ZUS konta tworzy się 3 dniowe Igrzyska.Tak więc w Pionkach Dzień Niepodległości jest 9 listopada,pewnie Boże Narodzenie burmistrz przesunie na 23 grudnia.Zmienił już Herb Miasta i nie wiadomo jeszcze co.Ale najważniejsze święto,to 4 grudnia (ono nie zostanie zmienione),bowiem wtedy Wielki Romuald złożył ślubowanie i rozpoczął swoją zabawę w burmistrza. Nawet chyba SmyK nie ma takich życiowych osiągnięć.
krolewna_sniezka (07-11-2008, 14:21:44) Tak owszem jestem przeciwko burmistrzom ale absolutnie nie z powodu ich prezencji, preferencji lub innych cech osobistych a z powodu ich pracy i ich stosunku do pracy. Taki urząd to ogromne zobowiazanie, to nie miejsce na teatr ze sobą w roli głownej, to naprawdę trudny kawałek chleba a Pionkach ta funkcja została sprowadzona do roli jak z kiepskiego pastiszu i to mnie irytuje. A co do mieszkań w bloku to już nazs posredni lub bezpośredni wybór ale nie dbać o ciepło tam gdzie mieszkają ludzie starsi, małe dzieci i w większości ludzie którzy płacą w terminie lub z opóźnienieniem ale ostatecznie zapłacą bo ich sąd zmusi to skandal a nawet powiem dobitniej kryminał. A nierobów największych to mamy dwóch najwyższy i vice udających męczenników. Dobry kamuflaż.Nadzieja,że może ściągną inwestorów , powstaną nowe miejsca pracy to ci o których mini pisze pogardliwie nieroby pójda do pracy i będzie super. Kupią domy i swój ęgiel i się burmistrz uwolni od stresu. pa
sledczy007 (07-11-2008, 14:44:52) Do admin.Jak długo bedziesz pozwalał "O"medze ubliżać innym tu piszącym!!!!Czy na tego radnego Krzysztofa M.nie masz wpływu???
Feniks (07-11-2008, 14:53:05) Pamiętasz przysięgę Harcerską?Czy u ciebie też są zimne kaloryfery? No,teraz jesteś w pracy,ale jak wrócisz,to napisz koniecznie.Napisz również,czy zgadzasz się na taką "politykę ciepłowniczą",która w efekcie doprowadzi,że będziemy płacić kolosalne podwyżki.Ale proszę,pisz od siebie,to co czujesz,po prostu prawdę.
sledczy007 (07-11-2008, 14:53:08) "O"bserwator pisze że mu zimno jest bardzo.Więc zadam mu pytanie czi ci było ciepło jak nie płaciłeć przez trzy lata czynszu za mieszkanie do PSM.Wtedy się nie martwiłeś czy jest za co kupić węgiel??
"Wspaniali" mówią o zadłużeniu za węgiel.Ja się ich pytam jakie było zadłużenie gdy burmistrz Zawodnik obejmował swój urząd ??
mini_komentator (07-11-2008, 16:28:28) feniks , a ty to jesteś kolejną babą jagą w tym mieście ???która tym razem straszy bardzo wysokimi podwyżkami za ciepło i spowodowanymi tym podwyżkami czynszów !!!
Przecież mamy w mieście znakomitego ekonoma radnego Miśkiewicza !!! niech się spukną z omega i kupią węgiel za 300 parę zł. za tonę , bo tak obaj mówili , że węgiel za tyle można kupić , a burmistrz na siłę przepłaca !!!
Więc jako wspaniały długoletni radny niech załatwi wreszcie coś dla miasta za tyluletnie pobieranie pieniążków z jego kasy !!!
Burmistrz Śmietanka na ostatniej sesji proponował radnym również udział w negocjacjach z dostawcami węgla , to mają okazję wykazać się swoją elokwencją i fachowością jako radni !!! i wrezszcie nie będą mieli do nikogo o nic pretensji !!!
marlon (08-11-2008, 10:48:38) Orientuje się ktoś ile kosztuje obecnie węgiel? Tak przejrzałem kilka ofert w necie i generalnie można zapłacić za tonę poniżej 500zł. Z tym, że od razu zaznaczam, że nie znam się na wartości energetycznej czy też innych parametrach węgla. Nie zmienia to faktu, że wstydem jest niezapłacenie za węgiel. Rozumie, że pieniądze były na to przeznaczone skoro podpisano umowę na taką kwotę. Pytanie: gdzie teraz są te pieniądze i kto jest odpowiedzialny za zapłatę ze strony miasta.
marlon (08-11-2008, 11:05:37) http://www.e-wegiel.com/
http://www.rastar.pl/
Z tych stron wynika, że można kupić poniżej 500 zł. No ale jak napisałem wyżej nie znam się na parametrach:)
Jeszcze jedna kwestia. Ktoś napisał o osobach niepłacących. Nadal nie rozumie dlaczego miasto nie wykoszystuje możliwości danych przez kodeks cywilny. Oczywiście najpierw należy sprawę załatwić polubownie a jeżeli to nie da skutku to albo dług sprzedać albo skorzystać z pomocy komornika. Oczywiście pamiętać należy, że jest grupa ludzi, którzy rzeczywiście nie mają odpowiednich dochodów ale większość nie płaci bo i po co. Sam słyszałem jak pewna pani powiedziała, że nie będzie płacić bo i tak jej nic nie zrobią. Jest to po prostu niesprawiedliwe w stosunku do osób płacących regularnie czynsz
omega (08-11-2008, 12:15:58) Marlonie, opowiadanie że długi za węgiel wynikają tylko z nie płacenia za mieszkania jest odwróceniem uwagi od nieudaczników w Ratuszu. Wiadomo że część ludzi z zasobów komunalnych nie płaci i nie będzie płaciła, ale można to w jakiś sposób zniwelować z zasiłków socjalnych. Spółdzielnia mieszkaniowa z koli płaci bez zaległości.
Mówione to już było na spotkaniach przed referendum skąd wynikają te straty, ale raz jeszcze przypomnę. Miasto jako wytwórca ciepła sprzedaje to ciepło odbiorcom po cenie zatwierdzonej URE gdzie cena węgla wynosi 329,40 zł. w poprzednim sezonie węgiel kupowano już po wyżej cenie o kilka procent, a w tym to już o 50 procent. Tak więc chyba jest to proste, kupuje się drożej, a sprzedaje taniej i tu powstają podstawowe zaległości za węgiel czyli inaczej mówiąc straty miasta za które odpowiada burmistrz.
Ktoś powie że to i tak zostaje w mieście bo ludzie mniej płacą. Można i tak swoją beznadziejność tłumaczyć, ale jest pewne ale. Odbiorcą ciepła są także zakłady przemysłowe w ilości około 30 %. Z jednej strony zakłady te płacąc podatki zasilają kasę miejską, a z drugiej strony dostają dotacje w postaci zaniżonego ciepła. I taki interes robo pan burmistrz. A jak radni nie zgodzili się podwyższanie podatków narodowi na maxa to pan burmistrz tysiąc razy im wypomina że nie ma dochodów dzięki radnym.
To tyle. A co do cen węgla to oczywiście że 500,20 zł jest to cena przepłacona i o tym też było w TV.
banan (08-11-2008, 20:58:02) Na każdą rzecz można patrzeć z dwóch stron. Jest prawda czasów o których mówimy i prawda ekranu która mówi...
(cytat z filmu "MIŚ")
- życzę naszej miejscowej TV równie wielkich sukcesów
Mateusz (08-11-2008, 21:49:13) i "prawda" lokalnej prasy...
banan (08-11-2008, 22:03:35) a o jednym problemie dwóch Polaków ma trzy zdania, każdy swoje i jedno wspólne.
|
|
 | Zapraszamy do współpracy! Pokaż swoje zdjęcia i filmy pionkowskim Internautom Wyślij je na adres :foto@pionki.org Z przyjmnością opublikujemy Wasze zdjęcia na stronach naszego serwisu. |
|
|
|